Predhodni postopek je postopek predhodne presoje, v katerem se ugotovi, ali bo treba za posamezen poseg izvesti presojo vplivov na okolje in pridobiti okoljevarstveno soglasje.
Za katere posege je obvezna izvedba predhodnega postopka?
Izvede se le za posege v okolje, pri katerih se zaradi značilnosti nameravanega posega ali njihove lokacije lahko pričakujejo pomembni vplivi na okolje, ki jih določa Uredba o posegih v okolje, za katere je treba izvesti presojo vplivov na okolje.
Vloga za začetek predhodnega postopka
Nosilec posega na pristojni organ poda vlogo za začetek predhodnega postopka.
VLOGA ZA ZAČETEK PREDHODNEGA POSTOPKA
Nosilec posega v okolje mora zahtevi za predhodni postopek priložiti opis tega posega, okolja ali delov okolja, za katere obstaja verjetnost, da bo poseg nanje vplival, in opis možnih pomembnih vplivov nameravanega posega na okolje ali dele okolje. Vloga lahko vsebuje opis ukrepov, predvidenih za zmanjšanje ali preprečevanje pomembnih škodljivih vplivov na okolje.
V nadaljevanju navajamo nekaj osnovnih napotkov, ki so vam lahko v pomoč pri pridobivanju odločbe v predhodnem postopku.
KAJ SE PRILOŽI K VLOGI ZA ZAČETEK PREDHODNEGA POSTOPKA?
Če je za izvedbo nameravanega posega v okolje treba pridobiti gradbeno dovoljenje, nosilec posega v okolje k zahtevi za začetek predhodnega postopka priloži skico z označeno lokacijo nameravanega posega najmanj v merilu 1:25.000.
Če gre za poseg v okolje, ki se izvaja po predpisih, ki urejajo kmetijska zemljišča, nosilec posega v okolje zahtevi za začetek predhodnega postopka priloži grafično prilogo, vrisano v zemljiškokatastrskem prikazu oziroma načrtu v merilu 1:2500 ali 1:5000 z razvidnimi mejami parcel in parcelnimi številkami. Nosilec lahko predloži tudi predpisana soglasja ali dovoljenja pristojnih organov, če se predlaga uvedba melioracije na območju varovanj in omejitev po posebnih predpisih.
Če gre za poseg v okolje, ki se izvaja po predpisih, ki urejajo rudarstvo, mora nosilec posega v okolje k zahtevi za začetek predhodnega postopka priložiti:
- rudarski projekt za pridobitev dovoljenja za raziskovanje v skladu s predpisi, ki urejajo rudarstvo, če gre za raziskovanje mineralnih surovin, ali
- rudarski projekt za pridobitev koncesije za izkoriščanje, s katerim se načrtuje izkoriščanje mineralnih surovin kot poseg v prostor.
Če gre za poseg v okolje, ki se izvaja po predpisih, ki urejajo umeščanje prostorskih ureditev državnega pomena v prostor, mora nosilec posega v okolje k zahtevi za začetek predhodnega postopka priložiti pobudo ali študijo variant s predlogom najustreznejše variante ali rešitve ali predlog državnega prostorskega načrta.
KAKŠNI SO STROŠKI POSTOPKA?
Dodati kratek opis.
ODDAJA VLOGE V ELEKTRONSKI OBLIKI
Dodati kratek opis.
Stranski udeleženci, obravnava in ugotovitveni postopek
Na podlagi popolne vloge upravni organ izvede ugotovitveni postopek, v katerem ugotovi vsa dejstva in okoliščine, ki so pomembna za odločitev in izvede usklajevanje z mnenjedajalci, če je to potrebno. Z nameravanim posegom ter predloženo dokumentacijo seznani morebitne stranske udeležence in jim omogoči, da uveljavijo in zavarujejo svoje pravice in pravne koristi.
STRANKE, OBRAVNAVA IN UGOTOVITVENI POSTOPEK
Na podlagi popolne vloge upravni organ izvede ugotovitveni postopek, v katerem ugotovi vsa dejstva in okoliščine, ki so pomembna za odločitev in izvede usklajevanje z mnenjedajalci, če je to potrebno. Z nameravanim posegom ter predloženo dokumentacijo seznani morebitne stranske udeležence in jim omogoči, da uveljavijo in zavarujejo svoje pravice in pravne koristi.
DOLOČITEV STRANK V POSTOPKU
Stranka v predhodnem postopku je nosilec nameravanega posega. Osebe s statusom stranskega udeleženca v postopku so lahko:
- nevladne organizacije iz prvega odstavka 237. člena ZVO-2 ter
- civilne iniciative iz druge alineje 18.2 točke 3. člena ZVO-2, če vložijo zahtevo za vstop v postopek v 30 dneh od dneva objave javnega naznanila, pri čemer je obvezen sestavni del zahteve za vstop podatek o varnem elektronskem predalu, kamor se jim bo vročalo dokumente,
- druga oseba, če izkaže, da bi nameravani poseg zaradi svojega vpliva med gradnjo in po njej lahko vplivala na njene pravice in pravne koristi.
VABILO STRANKAM K UDELEŽBI V POSTOPEK
Dodati kratek opis.
IZJAVE STRANSKIH UDELEŽENCEV
Dodati kratek opis.
Pogoji in rok za odločitev ter pravna sredstva
Po prejemu popolne zahteve Ministrstvo za okolje, podnebje in energijo izda odločbo o ugotovitvi, ali je za nameravani poseg treba izvesti presojo vplivov na okolje in pridobiti okoljevarstveno soglasje. Odločba se objavi na osrednjem spletnem mestu državne uprave in pošlje pristojni inšpekciji in občini, na območju katere se nahaja nameravani poseg.
POGOJI IN ROK ZA ODLOČITEV TER PRAVNA SREDSTVA
Po prejemu popolne zahteve Ministrstvo za okolje, podnebje in energijo izda odločbo o ugotovitvi, ali je za nameravani poseg treba izvesti presojo vplivov na okolje in pridobiti okoljevarstveno soglasje. Odločba se objavi na osrednjem spletnem mestu državne uprave in pošlje pristojni inšpekciji in občini, na območju katere se nahaja nameravani poseg.
ROK ZA IZDAJO ODLOČBE V PREDHODNEM POSTOPKU
Ministrstvo o ugotovitvi iz prvega odstavka tega člena izda odločbo v dveh mesecih po prejemu popolne vloge. Ministrstvo lahko v primeru vstopa stranskega udeleženca v predhodni postopek podaljša rok iz osmega odstavka tega člena za odločitev iz istega odstavka tega člena za največ en mesec.
V odločbi ugotovi, ali ima poseg v okolje verjetno pomembne škodljive vplive na okolje in je za nameravani poseg treba izvesti presojo vplivov na okolje, in glede tega navede glavne razloge za odločitev. Če ugotovi, da presoja vplivov na okolje ni potrebna, v odločbi navede, da je nameravani poseg sprejemljiv ob upoštevanju ukrepov, predvidenih za zmanjšanje ali preprečevanje pomembnih škodljivih vplivov na okolje, če so ti sestavni del vloge nosilca nameravanega posega, pri čemer izpostavi glavne razloge za odločitev ter morebitne značilnosti projekta in ukrepe, predvidene za zmanjšanje ali preprečevanje pomembnih škodljivih vplivov na okolje. V primeru iz prejšnjega stavka lahko nosilec nameravanega posega prične z izvedbo nameravanega posega takoj po izdaji odločbe iz prvega stavka tega odstavka. Ministrstvo v primeru, da je nameravani poseg v očitnem nasprotju s predpisi, vlogo zavrne in utemelji razloge za tako odločitev. Ministrstvo pošlje odločbo pristojni inšpekciji in občini, na območju katere se nahaja nameravani poseg.
Ministrstvo v primeru, da nosilec nameravanega posega vloži vlogo za izvedbo predhodnega postopka za nameravani poseg, ki ni poseg iz predpisa iz četrtega odstavka 89. člena tega zakona, vlogo s sklepom zavrže in utemelji razloge za tako odločitev. Za vlogo iz prejšnjega stavka se ne uporabljajo določbe iz sedmega odstavka tega člena.
PRAVNA SREDSTVA
Zoper odločbo iz osmega odstavka tega člena ni pritožbe, dopusten pa je upravni spor. Vložitev tožbe iz prejšnjega stavka ne zadrži izvršitve odločbe iz osmega odstavka tega člena, o tožbi pa mora sodišče odločiti prednostno. Za zagotavljanje dostopa do pravnega varstva zainteresirani javnosti se smiselno uporabljajo določbe iz 103. člena tega zakona.
VELJAVNOST ODLOČBE
Odločba iz osmega odstavka tega člena preneha veljati, če se poseg, za katerega je bila izdana, ne začne izvajati v petih letih po njegovi pravnomočnosti. Če je za poseg treba pridobiti gradbeno dovoljenje po predpisih o graditvi objektov, odločba iz osmega odstavka tega člena preneha veljati, če vloga za izdajo integralnega gradbenega dovoljenja ni vložena v petih letih po njegovi pravnomočnosti.
Nosilec nameravanega posega mora začetek izvedbe posega, za katerega je bila izdana odločba iz predhodnega postopka, da presoja vplivov na okolje ni potrebna, prijaviti pristojni okoljski inšpekciji najkasneje osem dni pred začetkom izvedbe posega.